Лицей №1 г. Гродно - на главную
Лицей №1 г. Гродно
 
Регистрация -  Забыли пароль?
Государственное учреждение образования
Главная страница   Информация о лицее Метод. материалы Фотоальбом Обсуждения Репортажи
Информация о лицее:

Нас поддерживают:





Музей адчынены 30 верасня 2005 года як неадымны элемент выхаваўчай сістэмы ліцэя з мэтай пераўтварэння яго ў паўнавартасны музей гісторыі педагогікі Гродзеншчыны.
Агульная канцэпцыя музея - даследаваць і адлюстраваць працэс развіцця адукацыйна-выхаваўчай парадыгмы Гродзеншчыны праз асобы педагогаў і вучняў, адукацыйныя ўстановы самых разнастайных тыпаў, любых іншых структурных складаючых яскравай педагагічнай прасторы Прынёмання краю на фоне геа-палітычных утварэнняў XII-XXI стагоддзяў з цэнтрам у г. Горадзен-Гродна і іх гісторыка-культурных стратаў і дасягненняў.
Агульная канцэпцыя музея выяўлена ў музейным пакоі праз 299 экспанатаў, 10 стэндаў і 10 вітрынаў, а таксама праз 2 асобныя вітрыны з набыткамі актывістаў музея (мелавыя акаменеласці, старажытная кераміка, посуд, кафля) пад час разнастайных навуковых экспедыцый па Старому Гродна і наваколлі.
Звышмэта стварэння і дзейнасці музея: цэласнае асэнсаванне педагагічнай прасторы Гродзенскай вобласці XXI стагоддзя.

Функцыi музея

  • навукова-даследчая
  • прапагандыстска-пазнавальная
  • адукацыйна-выхаваўчая (мае наступныя ўзроўні рэалізацыі):
    • межпрадметны кабінет, дзе ўрокі праводзяцца ці інтэграваныя ці па асобных дысцыплінах;
    • пазакласная дадатковая адукацыя;
    • прафесійная арыентацыя вучняў: архіўная справа, гісторыя, геаграфія, археалогія, музейная справа.

Практыкуецца выпуск інформацыйных бюлетэняў да памятных датаў ў педагогіцы і юбілеяў выдатных педагогаў Гродзеншчыны.
Педагогіка гэта перш за ўсё асобы, асобы вучня і настаўніка, ўзаемадзеянне якіх выводзіць на неабмежаваны ахоп “усяго з усім”, на здольнасць насуперак катэгарычнаму сцвярджэнню Казьмы Пруткова “обьять необьятное”. Толькі некалькі імёнаў для прыкладу: Жан Эмануэль Жылібер, Канстанцін Тызенгаўз, Адам Міцкевіч, Яўстафі Арлоўскі, браты Іваноўскія і браты Урублеўскія, Ян Каханоўскі, Міхась Васілёк, Аляксей Карпюк, Алесь Белакоз. За кожнай такой асобай стаіць цэлы комплекс разнастайных дзеянняў з канкрэтнымі яскравымі вынікамі, адлюстраванне якіх сродкамі музейнай дзейнасці актывістаў музея паступова наблізіць нас да пастаўленай мэты. А калі да гэтага дадаць вывучэнне гісторыі асобных навучальных устаноў, выяўленне падабенства ці перазоваў педагагічных парадыгм ў розныя эпохі – то мы якраз і атрымаем такую пажаданую ў навуковых доследах цэласнасць даследавання роднага краю, якая арганічна спалучаецца з імкненнем да самарэалізацыі як педагогаў, так і іх выхаванцаў.
Сапраўднай “ізюмінкай” музейнага пакоя з’яўляюцца адукацыйныя прадукты – творчыя працы навучэнцаў ліцэя.

План развіцця музейнага пакоя ў 2005/2006 навучальным годзе прадугледжвае:

  1. Забеспячэннее статуса музея (афармленне неабходнай дакументацыі, складанне тэматыка-экспазыцынга плана, паспартызацыя фондаў, атрыбуцыя і рэстаўрацыя экспанатаў).
  2. Правядзенне навукова-даследчай дзейнасці: вызучэнне гісторыі асобных навучальных устаноў, дзейнасці асобных педагогаў мінулага і сучаснасці, вывучэнне як гісторыі выкладання, так і педагагічных сістэм па асобных навучальных прадметах і настаўніках (гісторыі і грамадскіх дысцыплінаў, моваў і літаратураў, матэмацы, фізіцы, астраноміі, хіміі, біялогіі, мастацтву і рэлігіі, фізічнай культуры), арганізацыя інтэрнет-сайта музейнага пакоя.

Працэс выхавання вучняў праз школьны музей “Гісторыя педагогікі Гарадзеншчыны XII-XXI стагоддзяў” ўмоўна можна падзяліць на два напрамкі: 1. Удзел у стварэнні, развіцці і актыўнай дзейнасці музея. 2. Далучэнне да набыткаў музея праз экскурсію (ці шэраг – комплекс – экскурсій), правядзенне інтэграваных і тэматычных урокаў па любому з школьных вучэбных прадметаў.
Першы напрамак прадугледжвае ахоп абмежаванай колькасці вучняў – аматараў разнастайнай творчай, даследчай, архіўнай і іншай музейнай дзейнасці. Не абавязкова гэта павінны быць толькі навучэнцы нашага ліцэя. Другі напрамак дазваляе ахапіць практычна неабмежаванае кола вучняў не толькі з Гродзенскай вобласці, але і з усёй Рэспублікі Беларусь, а таксама замежных наведвальнікаў музея.
Музей як састаўны элемент выхаваўчай сістэмы ліцэя паўнавартаснае связуючае звяно ў адносiнах памiж асобай i грамадствам, асобай i сям`ёй, асобай i асобай, сродак фарміоравання ў рэгiянальным соцыўме маральных, агульначалавечых адносiн на прыкладзе педагагічных традыцый Прынёманскага краю.
На базе музейнага пакоя пад кіраўніцтвам Госцева А.П. працуе краязнаўчая лабараторыя “Карані і вытокі”.

Наш дэвіз:

“Няхай віецца вакол жалезнай логікі фактаў срэбраная стужка фантазіі”

Запрашаем да нас на экскурсіі па аўторкам і чацвяргам з 15.00 да 16.30.
Наш адрас: 230009. Гродна БЛК, 21. Ліцэй №1 г. Гродна. Каб. 205.
Папярэднія заяўкі на экскурсіі па тэл. 43-42-81, 43-91-89.
Ліцэй №1. Кабінет 205.

Последние обсуждения:

Витория Л →  Хочу поступить в лицей....

Анастасия Х →  Подскажите...

дмитрий зинкевич →  Подскажите!...

Лиза Рау →  Подскажите!...

Алексей GarField →  Вступительные...


Последнее фото:все



Михаил Марыкин →  Юбилейная линейка 2006г.

© Лицей №1 г. Гродно Дизайн: Невгень Евгений aka Marvel
Разработка: Якимович Дмитрий aka Dimax